Home / Business / Sloganul

Apr 23rd

2013

creativitatea1

Sloganul este asemeni unei cârme în procesul de creaţie.

Cele mai bune sloganuri sunt propoziţii atât de simple, încât nu poţi să le găseşti niciun nod în papură, cum spune vorba. Tot ce poţi să spui e că e bun. Atât.

Încerci să schimbi, să adaugi, să rescrii. Ghici ce? Nu ai să reuşeşti pentru că e o structură compactă. Esenţa sloganului poate fi poetică, dramatică, dar suficientă să exprime tot ceea ce doreşti. Asta e perfecţiunea, bineînţeles, dar cum ajungem noi să obținem replica de succes?

În primul rând, sloganul trebuie să spună ceva, apoi să relaţioneze cu contextul, să dureze, să fie memorabil. În cele din urmă tu doreşti să spui maximum într-un minimum de cuvinte, care să diferenţieze și să se fixeze în mintea oamenilor.

Cartile de publicitate ne oferă exemple fără întrerupere de replici originale spuse de oameni de succes sau chiar de debutanţi în domeniu, cu un strop de genialitate şi potenţial cât încape. Nu e o ruşine să ne inspirăm din munca altora, pentru că e nevoie de o bază solidă de cercetare înainte să aşezăm pe hârtie cuvintele noastre.

Rolul loreste de a defini lumea în termenii produsului sau serviciului. Cert este că în lumea critică a advertising-ului, un slogan rău și care nu este înțeles stă în spate, este ignorat, dar mai presus de toate cheltuiește banii doar pentru tendința de a fi remarcat.

Majoritatea clienţilor ne spun lucruri de genul:

„Vreau un slogan care să aibă succes, toată lumea să îl aibă pe buze, logo-ul să fie frumos, să fie ca cel de la Coca Cola, vreau fluturaşi în stomac atunci când văd reclama”.

Noi le răspundem că nu putem decât să ne inspirăm din munca oamenilor de succes care au bătătorit cărarea prin pădure, şi să ne punem amprenta prin crearea altor potecuţe, doar ale noastre, la fel de originale şi pline de potenţial.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Citat

„Creativitatea înseamnă să vezi ceva ce încă nu există.” Michele Shea

Definitie

Conform DEX, creativitatea înseamnă „capacitatea de a crea, de a produce valori.”

Pe scurt

Creativitatea în publicitate înseamnă: simplitate, direcţie şi claritate, inteligenţă speculativă, originalitate.

ThesearetagsandcanbelabeledanythingyouwantCoolgreat

Leave a comment

Your email address will not be shared or published. Required fields are marked *