Home / Branding & Rebranding

BRANDING & REBRANDING

branding-picDacă toţi ne-am pricepe la creaţia unor nume de firmă, să stabilim culorile, să producem un slogan, dacă mereu facem aceleaşi lucruri, aşteptând însă rezultate diferite şi bazându-ne mai totdeauna pe noroc, atunci cu siguranţă nu vom evolua spre acele brand-uri create de vizionarii în materie.

V-aţi gândit vreodată să porniţi invers, nu de la ceea ce vă place pentru publicul ţintă, ci chiar de la ceea ce place într-adevăr acestora? De câte ori aţi apelat la focus grupuri, ca să ajungeţi la rezultate obiective?

1. Prima regulă a branding-ului este că brandul nu este pentru tine, ci pentru “ei”;

2. A II-a regula este că, dacă un brand este greşit, tot aşa va fi şi restul afacerii,

3. Publicitatea acţionează asupra minţii, branding-ul acţionează asupra inimii,

4. Cu cât aţi creat un brand mai puternic, cu atât veţi putea în viitor să fixaţi preţurile,

5. Cu cât aţi creat un brand mai puternic, cu atât veţi putea să vindeţi mai scump firma, dacă veţi dori acest lucru,

factors-of-branding 6. Teoria inversă a branding-ului spune: cu cât ai bugetul mai mic, cu atât mai mult trebuie să te concentrezi asupra realizării unui brand sănătos.

De aceea, când vine vorba de branding, ştim că totul are nevoie de aripi, de la logo, la simbol, la semnatură, la culoare, la corp de literă, la stilul de design, la paleta cromatică şi la elementele vizuale asociate.
Comunicarea oricărei companii începe cu identitatea vizuală şi ştim cât de importantă este prima impresie, din ea se naşte atitudinea faţă de o companie.